مراحل اصلی ایجاد و عرضه محصولات جدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
بازدید : 37
نویسنده : management77

مراحل اصلی ایجاد و عرضه محصولات جدید

ایده یابی و ایده زایی: شرکت باید براي یافتن ایده هاي محصول جدید، منابع تامین ایده هاي خود را تا حد زیادي توسعه دهد. مهمترین منابع تامین ایده هاي جدیدعبارتند از:

·        منابع داخلی: استفاده از فکر دانشمندان، مهندسان، کارکنان تولید، فروشندگان شرکت و. ..

·        مشتریان

·        رقبا

·        توزیع کنندگان و فروشندگان

·        دیگر منابع: شامل روز نامه هاي تجاري، نمایشگاهها، سمینارها، سازمانهاي دولتی، مشاوران جدید تولید، مخترعان، سازمانهاي تبلیغاتی، شرکتهاي تحقیقاتی و. . .

تصفیه ایده ها: در این مرحله شرکت باید از دو نوع اشتباه اجتناب کند: اشتباه اول زمانی اتفاق می افتد که یک ایده خوب را رد کند. اشتباه دوم زمانی اتفاق می افتد که یک ایده ضعیف را براي محصول جدید انتخاب و روي آن سر مایه گذاري کند.

توسعه و آزمایش مفهوم: پس ازتصفیه ایده ها باید آنها را به مفهوم هاي محصول تبدیل کنیم. تشخیص بین ایده محصول، مفهوم محصول، تصویر یا ذهنیت محصول اهمیت بسیاري دارد. در حقیقت ایده محصول تصور در باره محصولی است که شرکت فکر می کند می تواند به بازار عرضه کند. مفهوم محصول شرح دقیقی در مورد ایده مزبور است که با عباراتی قابل فهم براي مشتریان بیان می شود. تصویر یا ذهنیت محصول تجسم و برداشتی است که مصرف کنندگان از محصول دارند. آزمایش محصول در مورد گروه خاصی از مشتریان هدف که با توجه به مفاهیم محصول انتخاب شده اند انجام نی شود. می توان مفهوم ها را به طور سمبولیک یا فیزیکی نشان داد. در این مرحله استفاده از یک کلمه یا عکس کفایت می کند؛اگر چه بهتر است که بر جنبه هاي فیزیکی بیشتر تاکید شود.

توسعه استراتژي بازاریابی: استراتژي بازاریابی از سه قسمت تشکیل می شود: قسمت اول در مورد اندازه، ساختار و رفتار بازار است. یعنی موضع یابی براي محصول طراحی شده، بررسی فروش، سهم بازار و تعیین اهداف سود در چند سال اول. قسمت دوم استراتژي بازاریابی، تعیین قیمت، میزان تولید، استراتژي توزیع و بودجه بازاریابی براي سال اول است. قسمت سوم استراتژي بازاریابی، پیش بینی فروش بلند مدت و تعیین اهداف سود و استراتژي آمیخته بازاریابی در طول زمان است.

بررسی تجاري: دراین مرحله باید با بررسی میزان فروش، هزینه و سود مشخص سازد که آیا به اهداف شرکت نایل می شویم یا خیر. اگر پاسخ مثبت باشد می توان به توسعه محصول پرداخت.

پیش بینی فروش: مدیریت باید پیش بینی کند که آیا میزان فروش براي بازگشت سود کافی است یا خیر. همچنین باید روند فروش محصولات مشابه و و ضعیت بازار را بررسی و حداقل و حداکثر فروش ممکن را به منظور یافتن حوزه مخاطره برآورده کند. دراینجا از روش هاي پیش بینی فروش استفاده می شود. نکته مهم در پیش بینی میزان فروش محصول این است که آیا مشتري محصول مورد نظر را به طور مستمر خریداري می کند یا به طور غیرمستمر یا فقط یک بار.

پیش بینی هزینه و سود: مدیریت پس از پیش بینی فروش باید مواد و هزینه هاي مورد انتظار را بر آورده کند. این کار از طریق قسمت هاي تحقیق و توسعه، تولید، امور مالی وحسابداري صورت می گیرد. هزینه هاي بازاریابی نیز در این مرحله منظور می شود. همچنین میزان مطلوبیت مالی طرح مزبور، دوره پرداخت و ریسک بازگشت سرمایه و دیگر استانداردهاي ماي محاسبه می شود.

توسعه محصول: دراین مرحله مشخص می شود که ایده محصول را می توان به محصول · فیزیکی و تجاري تبدیل کرد یاخیر. اگر پاسخ منفی باشد، شرکت هاي سرمایه هایی را که تاکنون براي ایده صرف کرده اند از دست می دهند، مگر این که طی مراحل مزبور اطلاعات مفیدي کسب کرده باشد. قسمت تحقیق وتوسعه، یک یا چند نمونه ي فیزیکی از محصول می سازد. هنگام ساختن این نمونه باید معیارهاي زیر رعایت شود:

·        مشتریان محصول را در بر دارنده ي ویژگی هایی که در مفهوم محصول آورده شده بیایند.

·        نمونه مزبور باید به راحتی در شرایط معمولی کاربرد داشته باشد.

·        متناسب با هزینه هاي تولید ساخته شود.

آزمایش بازار: آزمایش بازار به بازاریاب اجازه می دهد که در بازاریابی محصول مورد نظر تجربه به دست آورد و مشکلات و نواقص احتمالی آن را بر طرف سازد واطلاعاتی را که پیش از ورود به مرحله معرفی محصول به بازار مورد نیاز است کسب کند. شرکت در مرحله آزمایش بازار واکنش هاي متقابل مشتریان وواسطه ها را در برابر خرید و استفاده از محصول مورد نظر مورد توجه قرار می دهد. آزمایش بازار باید براي هر محصول جدید تکرار شود.

تجاري کردن: باآزمایش بازار احتمالا اطلاعات کافی براي اتخاذ تصمیم نهایی در مورد اینکه آیا محصول وارد بازار شود یا خیر در اختیار مدیریت قرار می گیرد. اگر هدف شرکت، تولید محصولی کاملا جدید باشد باید به چهار سوال پاسخ دهد:

·        زمان (كي؟)

·        مكان جغرافيايي (كجا؟)

·        جنبه هاي مختلف بازار مورد نظر) براي که؟(

·        استراتژي هاي بازاریابی (چگونه؟)




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 377
بازدید دیروز : 301
بازدید هفته : 1063
بازدید ماه : 2292
بازدید کل : 34730
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com